Etický kodex
Tento etický kodex vydala společnost BRIO czech s.r.o., IČ 24137731, se sídlem Sokolovská 3030/83, 586 01 Jihlava a zavázala se k jeho dodržování a implementaci při své podnikatelské činnosti (dále jako „společnost“).
I. Úvodní ustanovení
- Hlavním cílem etického kodexu je jasně definovat principy a pravidla etického jednání všech partnerů společnosti, tj. řídících a jiných orgánů, kmenových zaměstnanců, obchodních zástupců, doporučitelů obchodních případů, tzv. tipařů, apod., a to mimo společnost i ve vztahu k sobě navzájem.
- Účelem etického kodexu je podporovat žádoucí standardy chování všech partnerů společnosti a kultivování vzájemných vztahů mezi nimi.
- Důsledným dodržováním etického kodexu chce společnost včetně všech svých partnerů přispět ke zlepšení renomé oboru poskytování finančních, úvěrových a realitních služeb.
- Stanovením vlastních etických zásad pro sebe a své partnery dáváme jasně najevo potenciálním klientům, že usilujeme o nejvyšší kritéria osobního a profesionálního jednání, které nám umožňuje zasloužit si jejich důvěru.
- Společnost při výkonu své podnikatelské činnosti nad rámec zákonných povinností dodržuje tento etický kodex a další kodexy, ke kterým se přihlásila.
II. Základní principy
- Partneři společnosti se zavazují dodržovat obecně platné právní předpisy, vnitřní předpisy společnosti a jsou povinni chovat se čestně a v souladu s morálními a kulturními obecně uznávanými principy.
- Partneři společnosti vykonávají svá oprávnění a plní své povinnosti čestně a svědomitě, kvalifikovaně, odpovědně, spravedlivě, s řádnou péčí a trpělivostí, v dobré víře a v nejlepším zájmu společnosti a jejích klientů.
- Partneři společnosti usilují o vytvoření a zachování dobrého jména společnosti, a to i mimo pracovní dobu.
- Společnost a její partneři odsuzují jakékoliv projevy diskriminace či sexuálního obtěžování.
- Společnost a její partneři přistupují ke všem třetím osobám stejně, bez rozdílu věku, bez upřednostňování založeného na osobních vztazích a bez jakýkoliv předsudků.
- Společnost nebude tolerovat nelegální, neetické nebo neprofesionální jednání, a to samé očekává i od svých partnerů.
- Nastane-li situace neshodná s jakýmkoliv ustanovením tohoto etického kodexu, partneři společnosti se vždy zachovají podle historicky hluboce zakořeněného zlatého pravidla: „Nedělej druhým, co nechceš, aby dělali Tobě.“.
III. Loajalita
- Partneři společnosti jsou loajální vůči společnosti, svým nadřízeným a kolegům. Loajalitu projevují respektováním zájmů společnosti, ochotou dodržovat závazky vůči společnosti, nadřízené osobě i kolegům.
- Případné problémy, připomínky a výhrady k činnosti nebo vedení společnosti, ostatním jejím partnerům sdělují partneři společnosti v rámci interní diskuze prostřednictvím oficiálních porad anebo kontaktů či kontaktních osob k tomu určených a nikoliv veřejně mimo společnost.
- V případě neshod či sporů partnerů společnosti se dotčené osoby zavazují bez zbytečného odkladu uspořádat mezi sebou konfrontační jednání za účasti třetí osoby k těmto účelům společností pověřené, a to buď osobně nebo pomocí elektronických komunikací (videohovorů, konferenčních telefonátů, apod.) a při tomto jednání odstranit vzniklé neshody či spory uzavřením kompromisní dohody.
- Každý partner společnosti má plné právo na podání upozornění (oznámení), tzv. whistleblowing, příslušným institucím/úřadům o nekalých praktikách společnosti či partnerů společnosti (nejen jde-li o trestný čin).
- Řídící a jiné orgány společnosti včetně kmenových zaměstnanců se zdrží všech činností, které vytvářejí konflikt jeho zájmů se zájmy společnosti.
- Partneři společnosti samostatně nepodnikají s informacemi a výhodami, které získají v rámci spolupráce se společností. Bez předchozího písemného souhlasu společnosti nevyužijí materiálního a informačního vybavení společnosti pro soukromé účely (např. softwarového vybavení, firemních dokumentů, apod.).
IV. Profesionalita a obchodní jednání
- Partneři společnosti jsou povinni se vyvarovat jednání, které vykazuje znaky psychického, fyzického či sexuálního obtěžování.
- Partneři společnosti si jsou vědomi své osobní odpovědnosti, a proto se ve vlastním zájmu pravidelně účastní školení, firemních porad a při své práci se řídí dostupnými metodickými návody.
- Partneři společnosti se zavazují při sjednávání schůzek, navazování kontaktů, prezentaci služeb a dalších obdobných činnostech sdělovat pravdivé informace, nezamlčovat důležité skutečnosti a nenabízet výhody, které nemohou garantovat.
- Partneři společnosti vycházejí z cílů, potřeb a možností klienta. Klientovi stávající smlouvy, nabídky a produkty, pokud jsou pro klienta vhodnější, automaticky neruší, nerozmlouvají a nepřevádí s výjimkou, když klient na tomto úkonu trvá. Vlastní nabídky (řešení) partneři společnosti klientovi vždy vysvětlí a předají je v písemné nebo elektronické formě, dle předchozí dohody.
- Partneři společnosti neposkytují klientům zvýhodnění za účelem sjednání obchodu na úkor své provize (odměny), která je spravedlivá a odpovídající odvedené kvalitní práci.
- Partneři společnosti přistupují ke všem klientům stejně a žádného nezvýhodňují oproti jiným.
- Partneři společnosti jako kvalifikovaní odborníci ctí zásady poctivé obchodní soutěže a nemají zapotřebí pomlouvat konkurenci.
- Partneři společnosti při jednání s klientem postupují dle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu a dodržují povinnost identifikovat klienta.
- Partneři společnosti si uvědomují, že svým jednáním a vystupováním reprezentují důvěryhodnost a vážnost společnosti, a proto vždy jednají ohleduplně, taktně a při zachování maximální míry profesionality, k čemuž přispívají i svým zevnějškem.
- Společnost a její partneři při reklamní a marketingové činnosti uvádí pravdivé informace, bez prvků klamavé reklamy, dodržují principy serióznosti reklamy, nezamlčují podstatné skutečnosti a nenabízí výhody, které nemohou garantovat.
V. Mlčenlivost
- Společnost a její partneři zachovávají důvěrnost klientských informací, informace poskytnuté klienty užívají výhradně k naplnění smluvního vztahu a předávají v rozsahu nezbytném třetím osobám za tímto účelem.
- Společnost i její partneři dodržují povinnost mlčenlivosti o všech skutečnostech, které se v souvislosti s výkonem své činnosti dozvěděli, a to i po skončení vzájemné spolupráce.
VI. Zpracování klientských údajů
- Společnost a její partneři zpracovávají osobní údaje klienta v souladu se zákonem na ochranu osobních údajů.
- Společnost se souhlasem klientů využívá údaje klientů pouze pro vlastní reklamní a marketingové účely.
- Údajů našich klientů si vážíme jako údajů vlastních, a proto s nimi neobchodujeme a neposkytujeme je třetím osobám s výjimkou vzájemné výměny údajů mezi společnostmi, které společně vydaly tento etický kodex a obchodních partnerů při plnění smluvních povinností vůči klientům.
VII. Korupce a přijímání darů
- Přijímání darů v souvislosti se svojí obchodní činností je obecně zakázané a nevhodné. Výjimku tvoří situace, kdy klient výslovně trvá na obdarování. Peněžité dary jsou zakázané striktně, výjimka je povolena pouze u věcných darů v hodnotě do 1.000,- Kč. Vyžadovat jakékoliv dary je zakázané.
- Partneři společnosti nesmí při výkonu své obchodní činnosti přijímat jakákoliv jiná zvýhodnění a jakýkoliv jiným způsobem připustit ovlivnění plnění jemu svěřených úkolů.
- Partneři společnosti se chovají tak, aby se při výkonu své činnosti nedostali do vztahů vzájemné závislosti a nepatřičného vlivu jiných osob (klientelismus, nepotismus).
- Korupční jednání nebo podezření na něj oznámí partneři společnosti svému nadřízenému nebo jim přidělené kontaktní osobě anebo přímo příslušným úřadům.
VIII. Ochrana životního prostředí
- Společnost a její partneři dbají na zachování zdravého, čistého a uklizeného pracovního prostředí, ale i prostředí obecně.
- Společnost a její partneři se snaží v maximální možné míře eliminovat vznik odpadu a vzniknuvší odpad řádně třídit.
- Společnost pravidelně investuje do moderních technologií za účelem zefektivnění firemních procesů a tím snížení zátěže na životní prostředí.
IX. Závěrečná ustanovení
- Každý může podat podnět nebo stížnost na činnost společnosti nebo jejích partnerů, a to prostřednictvím kontaktních údajů k tomuto účelu zřízených. Tyto údaje najdete vždy na webu společnosti www.brioczech.cz. Vaše podněty a stížnosti budou řešeny bez zbytečných průtahů, nejpozději do 30 dnů.
- Všechny firemní směrnice a pravidla musí být v souladu se zásadami tohoto etického kodexu.
- Porušování ustanovení etického kodexu bude sankcionováno dle interních firemních pravidel a směrnic.
- Tento etický kodex bude revidován a doplňován minimálně jedenkrát ročně, a to na základě podnětů a stížností klientů, partnerů společnosti a případně dalších třetích osob, které nějaké podání v tomto směru učiní. Úpravy kodexu zpracuje vedením společnosti pověřená osoba a navrhované změny musí projít dvoutýdenním interním připomínkovým řízením, kterého se mohou účastnit partneři společnosti.
- Tento etický kodex je platný a účinný od 01.01.2021.
V Jihlavě dne 31.12.2020
Miluše Nováková, jednatelka společnosti